duminică, 16 iunie 2013

De ce asa e lumea

 Nu sunt gata să scriu. Dar trebuie de analizat o situație tipică pentru moldoveni. Zilele trecute în mahalaua noastră din oraș a avut sa se-ntâmple un conflict cu violenta în familie, feciorul bătrînilor mei vecini și buni prieteni(aici nu voi da nume) ambii trecuți de 80 de ani, băut fiind i-a terorizat, îmbrâncit și numit cu batjocura. Bătrâna mama, sa scape de urgie, a ieșit în drum și striga, sa sară lumea, sa o apere de "bietul" fiul sau, care se jura ca-i ia zilele. Și ce credeți? Cum era zi de lucru și la amiază, nu a ieșit nici unul. Eu eram în curte, pe canapea, odihneam după ce am porăit prin ogradă, căci nu pot face mult efort fizic din cauza dizabilității(gr.II inv.) Dar sărmana femeie spre poarta mea venea, cu nădejde ca măcar eu sunt disponibil sa o ajut, spunea sa sun la politie, sa vina inspectorul sa-l încătușeze pe nebun și sa-l duca "la mama d*****ui", ca sa saturat de atâta scandal la bătrânețe. Zic să intre în ograda și fecioru-i văd că vine strigând, femeia, alta data îi era frica de dulăul nostru, dar nu atunci, a intrat și cu jumate de suflet a ajuns în casa, eu stau la poarta sa-l opresc ca-i rău de tot - ma învinuiește de imixtiune în treburile lor de familie, ma înjură, ma amenință ca o sa iau bătaie. Mi-i frica, ca-s calic, în cârjă, dar stau și tac stoic. Mitocanul se repliază si pleacă - sa chinuie moșneagul rămas acasă.
 Am rezistat, zic în sinea mea și intru-n casa, femeia din vecini sunase deja la politie și i se spuse ca inspectorul e în teritoriu și o sa vina mai târziu. Bine. Vine - așteptăm.
Ploua. Prin sunetul tunetului se strecoară urletul feciorului turbat și încet de tot glasul bătrânul tată. Ma frământau gândurile - sa nu-i facă vreun rău, cât ii trebuie unui moș, sa sufere un atac sau să cadă să-și frângă oasele. Dar dintr-un timp sau sfârșit strigătele și a amurgit de-a binelea. Gata, cred ca sa culcat poznașul și asa a fost.(.....) În sfârșit, după cinci ore de așteptare a venit sectoristul și au plecat cu făptașul la comisariat....
 Cred și știu ca așa cazuri "fără rezonanță" și fără priză la jurnaliști sunt multe - Moldova geme!
 Vor spune alții, ca nimeni nu a avut de suferit și slava Domnului. Dar eu vad chinul acestor batrăni de peste drum  timp de vreo opt ani și ceva, atunci cred ca suferă toți și ei și vecinii și lăturașii (vorba nunții). Prin prisma acestor incidente se vede rău sistemul de interne din Moldova, asa indivizi ca cel din cazul de mai sus, nu pot fi lăsați din capul lor, căci ei au cap, doar ca sa nu-i ploaie-n gât.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu